Fahéjas csiga

by - október 15, 2020

A fahéjas csiga végigkísért egész gyerekkoromban, és imádtam minden napot, mikor a házat belengte a jellegzetes fahéjas illat. A minap is eltűnődtem, hány éve nem ettem igazán jó fahéjas csigát... Hát előkaptam az emlékeimet, a hozzávalókat és elkészítettem egy jó nagy adaggal...

Mivel ezt a tésztát keleszteni kell, ezért nem fog 20 perc alatt elkészülni. Javaslom, hogy egy délutánt szánjatok rá, ha igazi nagy, puha és illatos fahéjas csigákra vágytok.

A hozzávalók a tésztához:
- 70 dkg finomliszt (plusz amennyit a kész tészta felvesz)
- 2 tojás (plusz 1 még majd a megkenéshez)
- 2 dl langyos tej
- 5 evőkanál kristálycukor
- 1 csomag szárított élesztő
- 1 dl langyos víz
- 200 gramm puha sütővaj
- 1 csipet só

A hozzávalók a töltelékhez:
- 100 gramm puha vaj
- 4 evőkanál kristálycukor
- 3 ek őrölt fahéj (vagy ízlés szerint)
- 1 csomag vaníliás cukor

A szárított élesztőt a langyos vízben felfuttattam egy kanál cukorban. A lisztet, a maradék cukrot, a puha vajat, a tejet, a sót és a 2 tojást egy nagy keverőtálba dobáltam, majd a felfutott élesztővel összedolgoztam. Addig kell gyúrni, míg egy nagyon puha, de nem ragacsos tésztát kapunk. Lefedjük nedves törlőkendővel, és hagyjuk kelni egy órát.
A kelsztési idő után 1 cm vastagra kinyújtjuk a tésztát, és megpróbáljuk egyszerű téglalap formára nyújtani. A puha vajjal megkenjük a tetejét. A cukrot, a fahéjat és a vaníliás cukrot egy tálkában összekeverjük. A vajas tésztára szórjuk, és egyenletesen elkenjük rajta. Óvatosan fel kell csavarni, de jó szorosan, hogy ne potyogjon ki a finom töltelék. A végeket lezárjuk, és hagyjuk pihenni 30 percet. A kiszóródott tölteléket betesszük a tálba, és egy tojással elkeverjük. A tésztarudat 2 ujjnyi vastag csigákra vágjuk, és egy kivajazott tepsibe rakjuk a csigákat, elég távol egymástól, mert még fognak dagadni. Újabb legalább 30 perc pihenő után előmelegítjük a sütőt 200 fokra, majd bekenjük a csigák tetejét a tojásos masszával. Körülbelül 35 perc alatt aranybarnára sütjük a csigákat.
Jó étvágyat!

You May Also Like

0 megjegyzés